Thursday, July 14, 2011

Gugur anak bukan bermaksud gugur dosa..

video
Anak




Perkara yang sebuah magis bagi manusia. Keindahan tentang anak adalah dapat melaui frasa mendewasakan mereka, melaui setiap waktu jatuh, tangisan, juara, kegembiraan, di depan mata kita. Melihat mereka membesar, adalah sesuatu yang tdaik mungkin dapat dibeli, ditukar ganti dengan apa jua keadaan. Tanyalah pada setiap inasn berhati murni, anak adalah satu nikmat kehidupan, satu anugerah dari Ilahi yang mungkin, tidak semua manusia kan merasa.

Penulis hari ini, tidak langsung bangga hidup di era millennium, kerna manusia hari ini hatinya kotor, umpama roti berkulat bertahun lamanya. Begitu ramai dilahirkan berwajah cantik dan segak gayanya, malang ramai manusia dari bilangan ini adalah mereka yang hatinya adalah hati pembunuh, manusia berhati dingin berdarah reptilia.

Sedar pada kita, ramai prempuan pada saat penulis berbicara, menjadi pembunuh paling hebat dalam sejarah tamadun manusia. Ibu merupakan satu simbol kesucian, penyejuk hati, malah boleh dikatakan ibu adalah simbol kasih sayang kita semua. Namun hari ni, gara-gara tercemarnya maruah diri 'bidadari' dunia, satu jasad yang baru hendak bernyawa menjadi korban kerakusan insan yang bernafsukan kuda judi, bertuankan iblis yang menawarkan ganjaran keseronokan tidak terhingga.

Perempuan yang hamil gara-gara memberikan lelaki tidak sah untuknya dengan memberikan maruah serta rahimnya, adalah mereka yang  cetek kewarasan diri. Lelaki sememangnya makhluk yang dibentuk dengan memilki satu nafsu, iaityu nafsu 'bersama' kaum hawa. Ini adalah fakta dan perempuan seharusnya sedar akan perkara ini. Pentingnya menjaga maruah dari memberikan ia pada lelaki buaya cap belalai gajah ini kerana lelaki-lelaki inilahyang kan merosakkan segalanya yang indah dalam dunia ini. Mereka tidak pernah sesekali CINTA 'kan anda, anda hanyalah persinggahan satu permainan menyeronokkan, diperlukan mereka bagi memenuhi KEPERLUAN BIOLOGI LELAKI.

Lelaki yang benar cintakan seseorang wanita adalah lelaki yang menjaga maruahnya dan juga maruah anda, dan tidak sesekali walau sedetik lerlintas di minda dan hatinya, untuk merampas sesuatu yang bernilai dari anda, wahai wanita. Tujuan utama Islam tidak sama sekali membenarkan wanita dan lelaki bukan muhrim bersentuhan adalah kerana setiap sentuhan, merupakan satu simbol kasih sayang bagi wanita-Malangnya bagi lelaki, ia adalah satu keseronokkan dan pembuka jalan kepada permainan yang lebih menarik.

Saat anda mengetahui anda hamil, ia sepatutnya menjadi saat manis dalam hidup anda. Tanyalah pada mereka yang sudah berkhawin, mengetahui isteri hamil-Satu perasaan yang sangat teruja bagi sang suami. Ada yang meloncat, mlah jadi sangat penyayang dan caring pada isteri saat isterinya mengandung, malah ada yang mengalami alahan hamil*Suami yang asyik muntah-muntah, kurang sihat-dan ia tidak berlaku pada isterinya..Hehehehe*..Fikirlah, bukankah saat ini yang anda mahukan? Sebaliknya, anda akan diminta mengugurkan kandungan apabila memberitahu anda hamil kepada lelaki yang kononya berjanji ala Romeo Di Caprio untuk bertanggungjawab di atas perlakuannya kepada anda.

Dunia gelap-Umpama batu besar jatuh di bahu anda. Saat keluarga mengetahui, ada yang menyuruh gugurkan, anda yang membuang anda dari salah silah keluarga, malah segelintir menerima kesalahan anda. Pada saat ini, siapakah yang anda mahu paling mengadu kesusahan?? Ke manakah harus anda pergi agar diterima tanpa prejudis? Masihkan anda punya keberanian mengadap Pencipta Langit dan Bumi-Allah S.W.T??

Andai Allah tidak permudahkan hidupmu waktu ini, saat yang terlintas dibenak sambil berbisik syaitan-Gugurkanlah kandungan anda, jangan bertangguh pasti berkumandang di halwa telinga dan fikiran daalam anda. Lalu, andai mengiyakan bisikan ini lalu membulatkan tekad mahu membunuh kandungan anda.

Fikirkan begini-Berzina adalah antara dosar besar, dan Allah memang memurkai perbuatan BERZINA. Lalu anda mahu membunuh kandungan anda kerana anda merasakan anda terpaksa, sedarkah membunuh itu juga DOSA BESAR?? Mari saya tunjukkan Matematik Islam...1 Dosar Besar BerZina+ 1 Dosa Besar Membunuh= NERAKA JAHANAM TINGKAT VVVVVVIP...Sangat menarik kan hadiah yang anda dapat???

Jika anda tidak insaf sekalipun kerana berzina, jangan tambahkan lagi dosa yang sedia ada. Pergilah pada tempat-tempat perlindungan untuk wanita mengandung tanpa berkhawin, lahirkan anak anda. Dia tidak bersalah, malah takdirnya wujud kerana kesilapan anda. Ingatlah fakta ini selamanya.

Dia mungkin menjadi sejarahwan, pemimpin hati yang BERSIH, penegak syiar Islam, juga perlu di ingat-Dia tetap anak anda. Doanya untuk anda tidak pernah putus, malah mungkin kerana doanya anda'kan ditempatkan di syurga harum mewangi. Anak itu berhak hidup, punya hak untuk hidup-Jangan anda rampas hak itu darinya kerana jika anda merampasnya, anda dan lelaki belalai gajah itu adalah hati berti berkembar Siam. Walau anda tidak mahu mengambil peluang mendewasakan anak tersebut, ingatlah bahawa ada ramai lagi insan berhati suci ingin mengambil peluang tersebut membesarkan anak itu seperti anak mereka.

Penulis pernah melalui pengalaman mengetahui mama orang yang penulis pernah cintai mahu menggugurkan kandungannya. Kesannya, penulis dapati anaknya jadi hati yang agak reptilia seperti hati mamanya itu. Penulis gerun, jadi penulis harap pembaca ambil ikhtibar.

'Akashah
13 Sya'ban 1432 Hijrah

4 comments:

  1. insaf baca entry ni.very nice friend!keep it up.hope manusia kat luat sane akan dosa pahala. keseronokan di dunia hanya sementara. jgn ditambah dosa yg sedia besar utk satu dosa besar yg lainnya.

    ReplyDelete
  2. I just speak the truth..n mungkin ramai orang akan panas hati, terutama lelaki-tp itulah kenyatan..ramai lelaki menunggu mengambil kesempatan sahaja..thanks my friend..let's hope this entri managed to open people's eys. hope so...

    ReplyDelete
  3. You are awesome... Dulu aku bengang dengan kau, tapi sekarang tidak lagi... Thank you so much because your word made me know the world better... (^_^)

    ReplyDelete
  4. Shahrul: Hahaha, aiyoo, bro..ko bengang tang mana??Maaflah kalau ko marah sgt dgn aku...hehehe...ur most welcome dude...;)

    ReplyDelete